״מחר זה הגמר שלנו״, קפטן תל אביב היט לקראת חצי הגמר הוולבס

בתנאים לא אידיאלים, רחוק מהבית בישראל, מתכוננים שחקני התל אביב היט למשחק חצי גמר הסופר-קאפ האירופי מול הוולבס מרומניה. אחרי חוף הים בקפריסין, שם שיחקה הקבוצה מול הבלק-ליונס מגיאורגיה, פגש אותם יום השלג הראשון של בודפשט השנה. במשחק מחר – 14.30 שעון ישראל – צפוייה טמפרטורה של כ-7 מעלות, כשגם גשם ורוח בתפריט. 

״אנחנו קבוצה שאוהבת לרוץ, אז מן הסתם התנאים האלו פחות לטובתנו״, אומר עומר לוינסון שחקן נבחרת ישראל ומחר מחליף בעמדת הסקראם-האלף. הוא אחד משלושה ישראלים בסגל למשחק לצד הווינג אורי אבוטבול והפלנק תומאס ברמן. 

לוינסון מספר על השפעות המלחמה. ״אני אישית לא נתקלתי בשום עויינות כלפינו. אמרו לי שבואידוליד (שם ניצחה תל אביב את האיבריאנס) הגיעו שתי זקנות להפגין עם דגלי פלשתין אבל לא שמתי לב. מצד שני כמה מאנשי האבטחה שלנו בקפריסין היו הונגרים. כששמעו שאנחנו מגיעים לבודפשט הם היו בעננים ויארגנו לנו אוהדים״.

הצד השני הוא כמובן הסגל. שניים משחקני הקבוצה, יותם שולמן ועידן אייזנברג נאלצו לעזוב את הקבוצה בגלל המלחמה. ״לשחק רוגבי בשם ישראל זה המיטב שאנחנו יכולים לעשות במצב הזה. אנחנו לא בצבא ולא באיזשהו תפקיד אחר. אז נעשה פה את המקסימום לייצג את המדינה והרוגבי הישראלי״, אומר לוינסון.  הייצוג לא מסתיים במגרש. הוא ושאר השחקנים הישראלים והשחקנים הפיג׳יאנים של הקבוצה השתתפו בפורטוגל, שם ניצחה תל אביב את לוסיטנוס, בעצרת למען החטופים.

בטקס הצגת השחקנים תשואות מיוחדות לכמה שחקנים. כמו סמי קונטני הפיג׳יאני, הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה וכנראה השחקן הטוב במפעל. קפטן הקבוצה, פרינס גאוסב מנבחרת נאמיביה, דיבר אל הקבוצה במלים פשוטות. ״אל תחשבו על הגמר. על שום דבר אחר. מחר זה הגמר שלנו״, הוא אומר. המאמן קווין מוזיקנט מזכיר לשחקנים מיהם ״יש לנו פה שחקנים שהיו בגביע העולם. ששיחקו ב׳קארי קאפ׳. בפרמיירשיפ. בנבחרת ישראל. זכו במדליות זהב אולימפיות. יש לנו תכנית משחק ברורה ואנחנו צריכים להיות בגמר בעוד שבוע״ .

אנשי הקבוצה אסירי תודה להונגרים שארגנו את האירוח במהירות שיא. שכולל מלבד המשחק את שידור הטלוויזיה, אירוח, אירועים משותפים ואפילו שייט משותף לשתי הקבוצה אחרי המשחק על הדנובה. שגריר ישראל בהונגריה, יעקב הדס, יהיה אורח במשחק. גם מקבילו הרומני יבוא לעודד את שחקניו.