תל אביב (שוב) בגמר הסופר קאפ

תל אביב היט בגמר הסופר קאפ האירופי. במזג אוויר סגרירי בבודפשט שלטו חניכיו של קווין מוסיקנט במשחק כמעט מפתיחתו והשגיו ניצחון החלטי 6-31 על הוולבס מרומניה, שישלח אותם לגמר מול הבלק-ליונס מגיאורגיה ב-22 בדצמבר בטיביליסי, בירת גיאורגיה. הבלק-ליונס גברו על האיבראינס מספרד 0-41 בחצי הגמר השני. תל אביב תנסה לזכות בתואר במקום בו נכשלה מול אותה יריבה בעונה שעברה. 

הבעיות היו בפתיחה ולמעשה לפני הפתיחה. שלגים וגשמים כבדים במהלך השבוע בבודפשט הותירו משטח שנראה ביום שישי לא תקין למשחקי ראגבי. אבל באיגוד הרוגבי ההונגרי, שהפיק בצורה נהדרת את המשחק המקצועני הראשון על אדמת הונגריה, ארגנו כבאיות שבשמונה שעות עבודה אינטנסטיבית הכשירו את המשטח.

לצפיה. https://shorturl.at/rIT27

קונטני, שחקן המשחק. צילום דני הלק, תל אביב היט

לאחר מלחמת חפירות ב-25 הדקות הראשונות – ויתרון 3-6 לרומנים, לקחו שחקניו של המאמן קווין מוזיקנט את היוזמה. בדקה ה-27, כשלזכותם מצב בעיטה נוח, ויתרו התל אביבים על בעיטה קלה לשוויון ובחרו בבעיטה לפינה. ההימור הצליח: ביצוע מושלם של המול הסתיים בטריי של ההוקר הדרום אפריקאי מקמילן מולר, שהיה מצויין ואגרסיבי לאורך המשחק. ג׳ורדן חייט המיר את הנקודות ליתרון 10-6 ומכאן התנועה הייתה לכוון אחד – בעיקר כשלרומנים אין תשובה לסמי קונטני, מספר 8 הפיג׳יאני של תל אביב. מספר נשיאות כדור טובות שלו יצרו את התשתית לטריי השני של הסנטר ג׳יימס וריטי-אם בדקה ה-36. 

7 דקות בתוך המחצית השניה, לרומנים שוב לא הייתה לרומנים תשובה למול התל אביבי. הפעם קונטני עצמו הוא מי שהניח את הכדור. הרומנים לא נשברו פיסית אבל לא יצרו הזדמנויות משמעותיות. בדקה ה-66 השלים מיהלילי דלמיני המחליף הענק את הטריי הרביעי, כשניצל כרטיס צהוב לרומנים ועבר בעוצמה את הקו. חייט המשיך לדייק בבעיטות ההמרה וחתם את התוצאה 6-31.

ועדה מקצועית של שחקני עבר הונגרים ורומנים בחרה את קונטני לשחקן המשחק. האלוף האולימפי הפיג׳יאני קיבל את הפרס בשייט משותף לשתי הקבוצות על הדנובה בשעות הערב. ״קונטני השחקן הטוב ביותר ששיחק על אדמת המדינה שלנו״, אמר שחקן עבר הונגרי מאורחי המשחק.

המול התל אביב. לרומנים לא הייתה תשובה. צילום: דני הלק, תל אביב היט