תל אביב היט תארח את חצי גמר הסופר קאפ בהונגריה

תל אביב היט, קבוצת הרוגבי המקצוענית של ישראל תארח את משחק חצי הגמר של הסופר קאפ האירופאי רומניאן וולבס במרכז הרוגבי בקינצ׳ם פארק, בבודפשט בירת הונגריה. המשחק הועבר לבירת הונגריה לאחר שבקפריסין, שם שיחקה תל אביב בשלב הבתים, סירבו לארח את המשחק מסיבות בטחוניות.

הנכונות ההונגרית לארח קבוצות ספורט ישראליות – כולל נבחרות ישראל בכדורגל לגברים ונשים – הביאה את אנשי תל אביב לפנות לאיגוד הרוגבי ההונגרי בבקשה לעזרה. אלו, ובראשם המנכ״ל גאבור סטיגלמאייר, נעתרו במהירות לארגון אירוע מורכב הכולל שידור ישיר בטלוויזיה.

לאיצטדיון הרוגבי היפה בבירת בודפשט נקודה יהודית. הוא הוקם בתוך מתחם מירוצי הסוסים של בודפשט בשנת 2019 לאירוח משחקי המכביה האירופית שנערכו בבודפשט – שם ייצגה אס״א תל אביב את ישראל בטורנירי השביעיות לגברים ולנשים. לאחר המשחקים הוא הועבר לרוגבי ההונגרי, שדרג מאד את מצב המתקנים במדינה ומהווה מאז בית לנבחרת הלאומית ולטורנירים בינלאומיים אותם הונגריה מארחת.

לחובבי הרוגבי בהונגריה זו הזדמנות נדירה לצפות בשחקנים משתי הקבוצות ששיחקו בגביעי עולם במדי נבחרות כמו נאמיביה, פיג׳י ורומניה. שגריר ישראל בהונגריה מר יעקב הדס יהיה אורח הכבוד במשחק.