ניצחון לדרום במשחק פתיחת העונה

120 שחקני רוגבי פעילים, מתוך 300 שחקני בוגרים גברים בישראל,  מגויסים כרגע למלחמה. ובעוד משפחת הרוגבי גאה בכל אחד מהם על תרומתם, ליגת הרוגבי לא יכולה להתקיים במתכונת הרגילה. בכדי להשיק את פעילות הבוגרים התקיים בסוף השבוע משחק פתיחת עונה בין נבחרות הצפון והדרום – שהסתיים בניצחון הדרום 12-24. את הדרום אימן מאמן הנבחרת נמרוד קפלן. את הצפון קפטן הנבחרת אדריאן ריינסטיין. ריינסטיין שמתאושש מפציעה במדי נבחרת השביעיות בטורניר בבודפשט בקיץ האחרון עדיין לא מתחייב לכך שהחליף את חולצת השחקן באימונית המאמן. ״לא רוצה לפרוש בגלל פציעה״, הוא אומר ובינתיים מאמן. 

קפלן היה ראשון להודות שניצחון הדרום נבע במידה רבה ששחקני הדרום פעילים ומתאמנים תקופה ארוכה יותר. 

איך בעצם המשחק הזה נולד?

“אחרי השביעי באוקטובר הבנתי שהסיפור יהיה ארוך, וצריך לעשות משהו כי המועדונים לא יחזרו במהירות לפעילות. רציתי לעשות סבב שכל מועדון יארח בתורו אימונים. בפועל זה היה קשה אז פשוט הזמנתי את כולם לוינגייט באמצע שבוע ואימון יום שישי בתל אביב. והיו לנו 20-25 בכל אימון. את הדרום מרכיבות אשקלון – שבשלוש השנים האחרונות זה מועדון שמתאמן עם ירושלים, תל אביב, הדרים ורעננה״. 

לאדריאן כאמור היו פחות הזדמנויות לעבוד עם הקבוצה שהורכבה משחקני יזרעאל, ממוטות מנשה וחיפה. קיימתי שלושה ימי אימונים בברקאי – עומר חלפי ועידו תומסיס עזרו מאד – באימון הראשון היו 16 אנשים, אחר כך 22 ולבסוף 38״.

מה המטרות הריאליות במשחק כזה?

״רוצים תמיד לנצח. אבל בעיקר לגבש שיתופי פעולה בין מועדונים. אני אוהב את הנבחרות האזוריות. הרמה יותר טובה. זה יותר תחרותי. מאפשר ליותר אנשים לשחק בקבוצה ייצוגית. מקווה שנגיע ל-3-4 קבוצות שייחשפו לרוגבי יותר תחרותי. מבחינת המשחק שילבנו 38-39 שחקנים. שיחקנו טקטית מאד פשוט בסגנון הישראלי האופייני שלנו – הרבה שימוש בחלוצים. כן, ההשפעות של הדרום אפריקאים.״

*

אדריאן, מי שחקן המשחק של הדרום?

״נדב דמליאן ששיחק בסנטר שני. לא ראיתי אותו הרבה זמן. תיקולים נהדרים שלא ראיתי הרבה זמן. ומאד דומיננטי גם התקפית״. 

נמרוד, תבחר שחקן המשחק של הצפון:

עידן אייזנברג. גם כן סנטר. הוא לא יכול היה לחבור להיט השנה אבל הוא אחד השחקנים הטובים שלנו״.